Hela Världen

En bössa jag tog med mig idag.


Jag bryr mig. Faktiskt mer än vad folk anar. Jag kan sitta och gråta när jag sitter och tänker på alla stackars människor som inte har mat, vatten och andra behövligheter.. jag avskyr att slänga mat. För att jag tkr jag slösar. men ändå.. Jag gör det iallafall. Jag ska sluta med det. Jag vill kunna göra skillnad. Resa jorden runt.. och hjälpa andra. Men jag är bara 14 år. Vad kan lilla jag göra? jo.. bara om jag gör en liten sak. Som att lägga ner den växel som blir över när jag handlat i en insamlingsburk finns nästan alltid vid kassorna. så har jag gjort något. Och om alla gör så... Så skulle det verkligen hjälpa. Jag har en liten bössa.. En bössa som så småningom kommer fyllas med pengar.. som jag lämnar till svenska kyrkan. de ser till att pengarna används till vad de ska användas till.. det är alltid en början...
Det hjälper...

10kr:
ett träd mot ökenspridning.
60kr: rent vatten till 100 hushåll i en månad.
90kr: tre fruktträd.
100kr:
10 träd.
390kr: 6 kycklingar.
530kr: skolgång.
5 000kr: vattencistern
21 000kr: brunn
176 000kr: skolbyggnad

#1 - - CLIP:

min dag har varit bra faktiskt, hur har din varit?=)

#2 - - CLIP:

åh, jag bryr mig med!

Till top